torsdag 28 mars 2013

Den rosa dagen

Då är påsken igång. Det är skärtorsdag idag men eftersom jag jobbar hela påskhelgen förutom annandagen känns det inte så värst mycket påsk.
Det är folk ute på isen, de sitter och pimplar.


Jag har varit lite osynlig här sedan förra helgen men jag har jobbat och varit så trött på kvällarna. Dessutom har vi Netflix gratis en månad så jag vill helst gå och lägga mig tidigt på kvällarna så jag hinner se någon film eller spännande dokumentär.

Som sagt, jag har jobbat och så har jag även haft/har ögoninflammation. Det är en ny upplevelse för mig och absolut inget jag trivs med. Jag passar inte i röda ögon.



Med sockret går det över förväntan! Jag mår sjukt bra och tycker absolut inte att jag behöver ha något medlidande. Min sambo kan ibland titta på mig när vi äter och säga, jag tycker synd om dig!
Men jag gör faktiskt inte det själv! Jag kan inte tycka synd om mig när jag mår så himla bra! Visst kan det kännas trist när jag tänker att jag inte kan få äta vissa saker, men faktum är att jag mår hellre bra.


Nu ska jag sätta mig och sy lite på tandtrollen som ska till Stockholm innan jag måste göra mig klar för vårt middagsfrämmande som kommer i eftermiddag.
Vi hörs!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
So now the Easter has begun. Today is maundy thursday but since I work almost everyday during the holiday it doesn´t feel so much easter for me.
I can see people on the ice outside our house ice fishing.

I´ve been a bit invisible this week but I´ve worked and been so tired in the evenings. And we have a free month with Netflix so I do want to get in bed early so I can watch a good movie or documentary before I fall asleep.

As I said, I´ve been working and I´ve had/still have an eye infection. That´s a new experience for me and I don´t like it. I do not look good with red eyes.

But the non-sugar life goes well. Better than i expected. I feel so good and doesn´t need any compassion. Sometimes my fiancée looks at med while we´re eating and says that he feels sorry for me. No need to! I don´t pity myself. How can I when I feel so good?! Sure, sometimes it feels boring knowing all the things I can´t eat, but I rather feel good than eating that stuff.

I´m going to work a while on my orders for Stockholm before I have to get ready for our dinner friends that´s coming over.
See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!