onsdag 7 november 2012

Förändringarnas vind

Åh...jag har blivit förkyld och det känns inte bra alls! Jag får helt enkelt ta det lugnt, bädda ner mig och dricka en massa te idag.
Jag kan njuta av utsikten från mitt fönster - vitt snölandskap!
Ja, snön kom inatt och ligger som ett ett och fluffigt täcke överallt. Nu får jag lite julkänslor.


Jag har kanske inte berättat att jag har planer på att göra om i arbetsrummet. Det är tankar som legat och grott länge, så man kan inte beskylla mig för att vara spontan.
När jag flyttade hit så ville vi att arbetsrummet skulle vara i engelsk stil, lite mörkt och rustikt.


Nu vill jag ha det ljusare och lättare. Jag har köpt färg, en 50 tals grön/turkos. Och så har jag sålt bort en del möbler från rummet. Däremot så måste jag bli av med bokhyllan. Är någon intresserad?

Igår grundmålade jag skrivbordet och idag ska jag, om jag orkar, måla första varvet med vitt.

Vi gjorde ju som sagt ett spontanbesök på ikea i söndags, ni vet stol-insidenten. Eftersom jag inte kan gå normalt än efter operationen och inte heller får på mig en sko på den foten satt jag inne och väntade medan Mats packade in i bilen.
Han berättade att det var kaos ute. Folk pressade in saker i bilarna, öppnade förpackningarna bara för att vinna några cm och förhoppningsvis på detta sätt rymma paketen i takboxen.

Ikea tar fram det desperata hos folk. Jag är också sån. Man bara ska ha in allt i bilen, skitsamma om man får sitta med halva rumpan på ett paket, böjd som en ostkrok, med något utstickande på vardera sida om huvudet i 13 mil. Jag bara ska ha hem det!

Jag älskar ikea!
------------------------

Ohhhh....I woke up with a cold and I don´t feel at top at all. I guess I have to take it easy today and drink a lot of tea.
I can admire the view from my window - a winter wonderland! It snowed tonight and it´s all white and fluffy.

I haven´t told you about my plans for the study. I´ve been thinking about changes for a long time, so you can´t blame me  for beeing spontaneous. When I moved here we wanted the study to be lika a "english room". Dark and rustic.

Now I would like it to be "lighter". I bought a 50´s green/turquoise colour and I sold some furniture from the room. But I still need to get rid of the bookshelf. Anyone interested? 

Yesterday I primed the desk, and today....if I have the energy, I´ll paint it white.

As I wrote earlier, we made a spontaneous visit to ikea last sunday, you know - the incident with the chairs. Since I can´t walk properly after the surgery and can´t wear a shoe yet I had to wait inside while Mats packed the car with everyting we´d bought.
He told me there was a total caos outside when people desperately tried to squeeze stuff into their cars. They ripped the cardboard of furniture just to win that extra inch so they hopefully would fit it in the car.

Ikea is good at "finding" the desperate side of humans. I´m just like that. Everyting need to fit in the car! I don´t care if I have to sit on a carton with half my butt, bent like a pretzel with cartons on both sides of my head for one and a half hour. I´m bringing my stuff home!!!

I love ikea!

1 kommentar:

  1. Här är en till som gillar Ikea, och som ibland sitter väääldigt obekvämt hem... krya på foten nu och ha en bra dag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!