fredag 2 november 2012

En date och ett brev som skapar frågor..

Jag har varit på date med min kära. Middag på Allstar och bio med James Bond.
Jag har aldrig gillat James Bond. Jag har tyckt att han varit en tönt med alla sina kvinnor, töntiga kommentarer och mer eller mindre lövernaturliga krafter.
Förväntningarna på filmen var inte speciellt höga, men eftersom min sambo ville se den och det kan vara kul att se en sån film på stor duk tänkte jag - kör på det!

Jag måste säga att jag blev glatt överraskad. Den här filmen var inte alls som andra Bondfilmer. Han var inte så där töntig, hade inte mer än en...ja kanske en och en halv kvinnoaffär. Och det där med övernaturliga krafter var helt acceptabelt. Jag ifrågasatte aldrig dessa situationer då han helt plötsligt kommer tillbaka från händelser som ingen människa skulle överlevt. Jag behöver inte ens veta hur han gjorde eller vad som hände.
Men det bästa av allt - det var vackert!

Den klassiska Bond inledningen var så underbar! Och fotot var magnifikt!
 Sen att den utspelades i Skottland var ett plus i kanten.
Å så lite skryt på slutet, jag har ju faktiskt varit på fest med en äkta Bond skurk numera. Inte illa alls!

Väl hemma hade jag fått ett brev från Västebottensmuseet. Jag hade ju som jag berättade tidigare ansökt om att få vara med på julmarknaden på Gammlia i Umeå i december.
Man skulle få ett skriftligt svar senast den 19 oktober om man blivit antagen. Men inget brev kom.
Jag intalade mig själv att det var lika bra. Mina figurer kanske inte kommer fram på bästa sätt i mörker och utomhus. Folk vill kunna klämma och läsa på figurerna.
Det var lika bra att det inte blev nåt. Det kan ju vara snöstorm eller 20 minusgrader den helgen, och stå ute då är inte så roligt!
Idag kom ju då brevet, Välkommen till julmarknaden på Gammlia. Faktura på 2300 kr.

Så vad gör jag nu, följer jag magkänslan som säger att jag ska lägga dessa pengar på något annat eller ska jag chansa och köra......?

1 kommentar:

  1. Vad kul! Vilken mysig kväll ni fick. Jag gillar inte heller sådana filmer i vanliga fall men sa just igår till min man att jag vill se den nya bond och han blev så glad. Så nu ska vi också göra det :) Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!