fredag 11 november 2011

Tintin vs Finn och Fiffi

När jag var liten var det coolt att dricka kolsyrad läsk och läsa Tintin och Asterix.
Jag försökte, men båda sorterna men det gick inte. Jag tog mig inte igenom serierna och jag kunde inte dricka sånt med kolsyra.





Jag höll mig till apelsindrickan SYD och läste Finn och Fiffi.

























Men idag stiftade jag bekantskap med Tintin, Milou, dupontarna och Kapten Haddock.

























Vi var och såg filmen i 3D och jag måste säga att jag är sååå grymt imponerad över allt som går att göra med animering.
Skulle jag nu inte öppna min butik om två veckor så skulle jag tamejtusan flytta "over there" och börja jobba med filmanimation. Så då vet ni!

1 kommentar:

  1. Finn o Fiffi!!! Jag hade ju alla album då!!O nu ligger de undan stuvade i kartonger i stugan!!

    // Magda

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!