fredag 18 november 2011

En känsla

Idag körde jag bil, i mörkret, förbi huset där farmor bodde innan hon flyttade till ålderdomshemmet.
Jag fick en känsla av saknad.
I samma hus som farmor hade sin lägenhet finns ett solarium. Där brukade min mamma springa in och låna toaletten när vi promenerat runt sjön och hon var så kissnödig att det skulle vara omöjligt för henne att gå de sista 50 meterna till min lägenhet.

Det var mysigt att ta dessa promenader. Prata, lyssna, bara vara.
Jag fick en känsla av saknad.

Idag tillbringade jag första delen av dagen med en väldigt god vän.
När hon åkte hem fick jag en känsla av saknad.
Ibland känner jag mig främmande i min egen stad. Ibland känns det som att jag ser mig själv utifrån, som om jag inte är jag på riktigt.


Idag kände jag både saknad och ensamhet. Det kändes som att jag är den enda kvar. Alla andra har lämnat stan - jag är den som blev kvar.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!