måndag 4 juni 2018

Insikt

Ibland behöver man ett rejält uppvaknande. En riktig omruskning och ett snack som kan klassas som provocerande - bara för att komma till insikt om saker och ting.

Jag vet att jag inte alltid hanterat saker som hänt mig på allra bästa sätt. Jag grubblar och ältar, ser ner på mig själv, känner mig misslyckad och kan inte släppa det. Det har pågått under många år och jag blir bara mer och mer nedbruten.

Förra veckan hade jag ett uppvaknade. Jag insåg att jag måste släppa allt. Jag har inte gjort nåt fel i den situationen som på olika sätt håller mig tillbaka i livet.
Jag måste bryta mönstret, vakna upp! Se att det här är min tid på jorden och göra det allra bästa av den tiden jag har.
Jag kan inte fortsätta älta och leva innanför det staket som någon annan byggt upp. Det är inte rätt mot mig själv eller någon annan.

Tack M för att du fått mig att inse ett och annat. Jag är redo att riva staketet nu! Bränna upp det och våga gå vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!