måndag 7 maj 2018

Buren som försvann

När man besökt medelhavsländer och sett balkonger med blommor, och kanariefåglar i fågelbur har jag alltid tänkt att det vore så himla mysigt att ha en fågel på balkongen under sommaren.
En fågel som kvittrar och skapar stämning.
Dock är ju sommaren väldigt kort här i norra Sverige men det kanske vore coolt med en fågel för katterna att stirra på under den långa mörka vintern....
Min mamma tror dock att det skulle vara att psyka katterna. Eller så skulle de bli värsta kompisarna...vem vet.

När jag var yngre hade vi en superfin fågelbur hemma. Mina föräldrar hade en kanariefågel som hette Pip innan jag kom till världen.
Men fågelburen kom även till användning när jag blev äldre och fick en lillasyster.  Jag hade den hängande från taket ovanför mitt skrivbord och i den hade jag mina tuschpennor.....out of reach för hennes fingrar.


Tyvärr skrotades buren i samband med att mina föräldrar sorterade ut massa grejer inför flytten från huset i Luleå till lägenheten i Umeå.
Hade den funnits kvar hade det kunnat bo några zebrafinkar i den på min balkong. Jag älskar dessa små fåglar...efter lunnefågeln är dessa en favorit. Men lunnefåglar är ju knappast nåt man kan få tag i på en djuraffär. Scheisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!