tisdag 20 mars 2018

Hemmajobb

Måste pausa i arbetet för hjärnan kokar över. Jag blir så frustrerad och känner mig så korkad när jag inte förstår vissa saker.
Sitter med bokföringen igen nu....ja, det tar tid, men min revisor sitter i Luleå och det är inte alltid han kan svara på momangen.

Jag har trots allt fått gjort en hel massa nu på förmiddagen. Jag har dammsugit, bokat läkartid, uppdaterat bägge datorerna, installerat nya virusprogram, gjort ett utkast på mönstrets bakgrundsfärg och justerat några figursättningar, mailat och så slutligen bokfört liiiite. Sen körde jag fast.

Det känns trots allt bra att stryka ytterligare några saker från listan.
Nu inväntar jag svar från diverse personer.

Några timmar senare:

Jag kände mig på lite dåligt humör så jag drog iväg och gjorde lite småärenden. Väl tillbaka framför skärmen har jag fått svar från Stina så jag vet hur jag ska fortsätta jobbet. Men ännu inget svar från revisorn. Jag misstänker att de har ganska mycket att göra just nu. Det här måste ju vara högsäsong för dem när alla ska ha hjälp med deklarationen.
Jag kan i alla fall ta tag i att lägga in allt för 2018. Ni vet, jag är ju en person som gör saker i tid, är ordningsam och inte skjuter upp saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!