onsdag 21 mars 2018

Fokusera

Idag har jag försökt fokusera på ytterligare en sak som jag tänkt på länge men hela tiden skjuter på framtiden.
Jag vill lära mig mer om min kamera, lära mig manuella inställningar och vad alla knappar egentligen har för funktion.


Det är klart att tiden funnits förr, men jag har alltid tyckt att många andra saker varit viktigare. Antagligen en massa onödiga saker....för det brukar vara så.

Jag motar bort det dåliga samvetet, som jag vet att jag inte ska ha. Jag gör ju något för mig själv ge mig själv tiden för att jag ska kunna utveckla mitt intresse. Det är ju inte så att man bara kan lägga in all fakta automatiskt.
Men trots det känns det som att jag borde göra annat. Jag vet inte vad, men det är som en konstant stress som jag inte kan bli kvitt.

Det blir ju liksom fel alltihop. För att lära mig måste jag ge mig tiden. Och ger jag mig själv tiden får jag dåligt samvete. Och om jag struntar i att ge mig tiden går jag och tänker att jag borde, och vill lära mig. Hur ska man hantera det? Är det bara jag som fungerar på det här sättet eller?
Vad är det för fel på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!