tisdag 1 mars 2016

När ikea slår upp sina dörrar i Västerbotten

I fredags var det en stor dag för Umeå. Ikea öppnade sina dörrar för en möbelhungrig befolkning. Alla hotellrum i hela stan var bokade.
Jag var inte där i fredags, däremot i söndags.

Första anblicken......oooohhhhhh!

Vi var där redan klockan 9 för då öppnade restaurangen (varuhuset öppnade kl 10).
Mellan 9.30-11 serverades det brunch för ynka 49 kr, om man är ikeafamily medlem, och 69 kr för övriga.



Sedan gick vi runt och beskådade underverket tillsammans med resten av Umeås befolkning. Det var tokmycket folk då med, så jag vågar inte tänka på hur det var på öppningsdagen.





Avdelningen för flygare mattor

Det jag tyckte var lite roligt var att de på övervåningen, där de har alla uppbyggda miljöer, fanns statister som "bebodde" rummen.






Tur att man inte hade planer på att köpa möbler för man blev rätt avtrubbad efter ett tag. Till och med M som är 8 år sa mot slutet:
- Kan vi inte gå ut härifrån nu, det bara snurrar i huvudet.



 Men nu har jag vilat upp mig så snart är det dax för rond 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!