torsdag 25 februari 2016

Testmålaren Susannah rapporterar

Jag har ju med jämna mellanrum fått rapporter från de testmålare jag valt ut till min målarbok. Det är roligt att få se deras bilder och få höra vad de tycker om min bok.
Alla andra som har boken och målat i den får mer än gärna höra av sig till mig med åsikter, det är bara roligt och nyttigt!

Här kommer Susannahs rapport:

Hej!
Målandet pågår.
Här är dom jag jobbar på just nu, trädet och discot.
Discot är svårt! ser fram emot att få glitterlimma när det är målat klart. Trädet var mycket lättare. Roligt att det finns olika så man kan välja nivå utefter dagsskicket
Mina favoritbilder är dinosaurierna, rymden, insekterna i trädgården, och badrummet! 
Boken är jättebra!
Rent praktiskt är den lagomt stor och det är en lättnad med spiralbindning så sidorna alltid ligger platt och att motiven inte försvinner in i mittvecket.
Inga bilder på baksidorna betyder att man inte får avtryck av det man målat på motstående sida (eller man kan ju fortfarande få avtryck, men det förstör ingen bild!), och att sidorna dessutom är tjocka gör att man inte behöver oroa sej över att det ska blöda igenom eller lätt bli buckligt.
Den svarta "ramen" ser prydlig ut och framhäver motiven och färgerna.
Har inte hittat några feltryck eller missar med lagren från designandet sådär så linjerna inte stämmer. Allt verkar helt i sin ordning
Finfin kvalitet!
Själva bilderna är rara, roliga och trivsamma, det var ingen jag ogillade. Det finns plottrigare och svårare om man vill anstränga sej lite mer, och det finns lättare med fler större fält om man vill ta det lugnt. Vissa fält är ytterst små och kan bli svåra med färgpennor, får vässa rejält
Man kan tycka att boken inte är så tjock/har relativt få sidor, men den kommer räcka länge! Den är lönndryg 
Hade jag haft något negativt att säga hade jag skrivit det här, men det har jag inte! 
Har hittills använt färgpennor, akvarellpennor (utan vatten) och torrpastellkritor.
Vid tillfälle ska jag prova akvarellpennor + vatten, akvarellpennor + vaselin, och glitterlim. Så får vi se vad papperet tycker om det . Spännande!
Tack så mycket för att jag fick en bok att provmåla i!
Nu ska jag fortsätta med trädbilden 
Mvh.
//Susannah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!