onsdag 23 mars 2016

Vart är vi på väg?

Vad är det som händer i världen? Vad är det för fel på människor? Varför händer sådant här?
Igår skedde det terrordåd i Bryssel. Det är verkligen fruktansvärt och det har varit alldeles för mycket av den här varan på sista tiden.
Jag vill inte vara rädd för att resa, behöva titta mig över axeln, undvika folksamlingar, tänka om ställen jag ska besöka är säkra eller inte.
Jag vill inte misstänka, misstro och misströsta. Är det så svårt att vara mänsklig? Att vilja gott istället för ont! Vad uppnår de med terror förutom skräck.

På söndag åker jag till Prag. Jag har sett fram emot det och tycker det ska bli så roligt, men jag är rädd att något ska hända. Lite av reseglädjen byttes ut mot skräck igår när jag fick veta vad som hänt.
Vart man än befinner sig så känns det som att man är en måltavla för idioter!


Kan vi inte bara hålla sams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!