fredag 25 juli 2014

Vinden i håret

En dröm jag alltid haft är att galoppera med en häst på stranden, i vattenbrynet så det stänker om oss. Vinden i håret, vågorna som rullar in....


Eller att få galoppera över skotska hedar kyliga höstdagar.
Hästar, friheten och farten. Ni förstår säkert. Men det kommer aldrig att hända, det vet jag. Jag kan vara störtsäker på det eftersom jag är superallergisk mot hästar.

Det jag istället gör är att jag tar min vespa på en tur. Det måste vara snudd på samma frihetskänsla och jag känner alltid hur det bubblar av glädje i magen när jag susar fram. Speciellt bra har det varit dessa extremt varma dagar när luften stått stilla och termometern visat på 30 grader.


Det är frihet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!