onsdag 2 juli 2014

Projekt: gård del 3

Ja, då var bron färdigslipad och inoljad. Det färdiga resultatet kommer så fort vi fått upp grejerna på den. Riktigt bra blev det!


Eftersom jag var inne i ett stim så började jag omgående med dörren som jag hittade i skogen förra sommaren. Den låg i en hög med andra dörrar och var lite blöt och såg inte så mycket ut för världen.
Men efter att ha torkat i garaget i många månader så började jag med projektet som ska bli vår sänggavel.

Till att börja med så var det till att bryta bort alla gamla masonitskivor som var spikade över det finaste på dörren.


Sen fick jag skrapa gammal färg och det var så roligt. Jag älskar att skrapa så gammal och torr färg som bara ramlar loss så fort man kommer nära med färgskrapan.
Sen fick jag slipa den med slipmaskin. Den var sprucken i "speglarna" så jag limmade och sköt ihop delarna och så spacklade jag sprickorna.


Slipa igen och så var det dags för att grundmåla. Och det är där är jag är nu.
Projektet fortsätter....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!