måndag 25 november 2013

Jag förlorade oskulden på jobbet idag!

Ja, rubriken kan ju vara lite splittrande. Jag menar inte att jag förlorade oskulden bokstavligen. I dag var första dagen i kundservice som jag fick tampas med en elak och riktigt jävlig kund.
Första intrycket var att det var en tant som såg trevlig ut och jag tänkte att jag skulle göra mitt bästa för att hjälpa henne.
Men hon visade sig vara stridslysten och totalt överjävlig.


Hon gormade på när jag skulle reklamera en produkt som hon hade med sig som det var fel på.
Det skulle alltså innebära att hon faktiskt skulle få tillbaka pengarna för varan, men hon var för förbannad för att fatta det.
Dumma Jä**la kärring! Ja ursäkta mig om jag blir upprörd men hon gjorde precis allt för att idiotförklara mig när det egentligen var hon som som inte förstod något.
Hon tyckte att det var jag som drog ut på tiden och gjorde saker komplicerade. Tillslut sa jag till henne att om vi slutade diskutera detta och jag bara fick skriva ut kvittot som hon skulle skriva på för att få tillbaka sina pengar så skulle det gå mycket fortare.
Det hela slutade med att hon gastade efter mig:
- Vad har du egentligen gått för utbildning, vet du inte att kunden alltid har rätt!!

Jag skyndar mig att kasta en förbannelse efter henne sen ringer jag hem och försöker att inte börja grina!
Min första elaka kund! Jag klarar mig bra utan den upplevelsen för det där var verkligen inte trevligt! Säkerligen var inte det där den värsta sorten. Jag vet kunder som kastat saker efter personalen.
Vissa verkar tro att kunden har rätt till att bete sig precis hur som helst!

4 kommentarer:

  1. Obegripligt att man kan uppföra sig så! Jag var lite kort mot en kvinna på coop häromdagen då jag självscannade för första gången och det var en massa saker man skulle veta för att klara det, hur man gjorde med rabattkuponger, om man missat att scanna en vara, hur man kom ut osv. Jag hade lite bråttom och valde självscanningen för att det skulle gå fort och så krånglade det bara och jag blev stressad för att tiden rann iväg och den ena efter den andra saken hände som gjorde att jag inte kom vidare. Bad om hjälp av en personal och hon svarade hela tiden som om jag borde vetat och jag kände mig förbannad för att jag tänkte att det var ju hennes jobb att visa mig och inte dumförklara mig och sucka som hon gjorde. Men ändå var jag inte otrevlig utan sa bara lite snipigt "Ja det var bara det jag ville veta, tack". Sen fick jag skitdåligt samvete för att jag varit så kort för jag insåg ju att det var för att jag var stressad.Fast jag knappt visade för henne att jag blev både stött och förbannad. Hon märkte knappast det.
    Så för mig är det obegripligt att skälla ut en som dessutom är trevlig som du ju var.
    Hon måste ju ha varit med om att någon förvägrat henne något tidigare och trodde att attack var bästa försvar? Hu, hoppas att hon VAR den värsta. Att det var första och sista gången.

    SvaraRadera
  2. Nej, kunden har inte alltid rätt och de har inte rätt till personangrepp. Jag har mött det mesta i kategorin kunder och en gång körde jag ut en kund och bad honom att aldrig visa sig mer. En gång på 20 år men han förtjänade det. Han hade heller inget handlat. Var bara så jävla otrevlig. Han bad att få prata med chefen vilket han gärna fick men hon hade samma åsikt efteråt.

    SvaraRadera
  3. Jag har fått lära mig (som säljare) att kunden har alltid rätt - TILL SIN ÅSIKT! Inte alltid, automatiskt, i sakfrågan. Det är en stor skillnad och har tagit mig ur en del situationer på ett diplomatiskt vis. Men inte roligt alls med sådana kunder, stackars dig.

    SvaraRadera
  4. Usch och fy, såna här arga och elaka människor gör mig väldigt ledsen. Duktiga du som tog dig igenom det hemska. Hoppas att det var första och sista gången!!

    Tack för de fina orden om min tavla! :) Ha en toppenfredag <3 Jennie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!