torsdag 7 november 2013

Min vän Mac

Då har jag konverterat från PCismen till MACendomen. Min nya dator kom idag, så ny, så fin, så tunn.
Nu kommer det att krävas tålamod under inlärningsperioden för att inte bryta ihop eller drabbas av ilska.


Hela veckan har kantats av tålamod då jag skulle lära mig en massa nya arbetsuppgifter. Svårast har varit kassaredovisningarna och räknande av pengar. Man har ca 1 timme på sig på morgonen. I måndags tog det 2 timmar för mig. Tisdagen var jag nere på 1 1/2 timme. Så tanken var att jag skulle klara gårdagen på 1 timme men det sket sig totalt. Besviken fick jag ringa till Anneli 4 gånger på morgonen för att fråga om diverse saker.
Men i morse mina vänner, då rockade jag. 1 1/2 timme och då hade jag även redovisat växeln och buntat sedlar. Det ni!

Dock tar det på krafterna att vara på helspänn och ta in en massa nya saker. Igår längtade jag bara till klockan skulle vara 21 så jag kunde gå och lägga mig utan att det kändes allt för tidigt.
Nu är det helg för mig och jag ska vila skallen.
Planen är att baka "bröllopstårtan" för att se hur den smakar och hur "snygg" jag kan göra den och att göra klart beställningen med skallror till Juliet eftersom de ville ha en laddning till innan jul.

Det har förresten kommit massor av snö så nu är det alldeles vitt och vackert ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!