måndag 30 januari 2012

Hatobjekt

Jag har ett riktigt hatobjekt här hemma, och det är hallgarderoben med dess spegeldörrar.



Varje gång någon (inte bara jag) försöker öppna någon av de tre skjutdörrarna så hakar de av och man får tillbringa vad som känns som en evighet med att få dem på plats igen.
De är helt enkelt felkonstruerade eller feluppsatta.
Bort med dem!
Vi har pratat om att riva ut dem och göra något smart av utrymmet. Vad det skulle vara är vi inte på det klara med än. Dessutom är det ju inte aktuellt så länge Mats hoppar runt på kryckor.
Jag frågade igår hur länge han behöver dem (han tog gipset förra veckan och ska operera bort en skruv nästa vecka).
Det är ju givetvis individuellt, beroende på hur bra träningen går, hur snabbt han kan stödja fullt på foten. Det kan ta allt från en månad till 6 månader. Förstå 6 månader!!!!!! Jag dör om det tar så länge....
Men vi får väl inte tro det värsta.

Idag ska jag iväg till VV för invägning. Förra veckan blev jag grymt besviken att det bara var -0,4 trots att det faktiskt är i princip ett halvt kilo.
Men nu har jag rört på mig desto mer......

Ja, just ja...det jag ville ha sagt med hatet mot hallgarderoben var att jag inte köpte den där fina stolen från Åhléns, trots att min sambo tyckte att den var fin. Jag känner att det är bättre att vänta och se hur hallen blir och vad som passar när garderoben är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!