onsdag 14 mars 2018

När man får fria händer

Idag gjorde jag om i entrén på jobbet. Inget extravagant eller så, men vintertemat försvann och ersattes med lite vårigare inslag.

Det är sådana här dagar jag trivs som bäst på jobbet. När jag får vara lite kreativ och i liten mån göra som jag vill.
Det finns ju trots allt gränser för hur mycket jag kan och får göra.
Hade jag fått helt fria händer hade jag kunnat skapa underverk. Men företaget har sina riktlinjer så det finns inget annat att göra än att följa dem.

Jag kom att tänka på hur det var under min McDonaldstid. På den tiden få det var restaurangen jag jobbade på franchiseägd och jag kunde ta ut svängarna rejält när det kom till temaskyltning.
Vi hade en Medelhavskampanj med smaker från medelhavet.
McDonalds Sverige utlyste en tävling där restaurangen med bästa kampanjskyltningen skulle vinna 25.000 kr.
Då gick jag all in. Jag satt hemma på kvällarna och tillverkade grekiska pelare som sedan fästes vid de kaklade pelarna framme vid kassan. Ur högtalarna strömmade surr av bin, fågelkvitter och spansk/italiensk/grekisk musik.
Jag hade fått låna en massa växter och en fontän från en blomsteraffär så det porlade vatten och vårgrönt och lummigt.

Mitt hårda jobb resulterade i att vår restaurang tog hem priset!
Tänk vad man kan göra om man bara låter fantasin och kreativiteten flöda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!