måndag 12 mars 2018

Möta rädslan

Det bästa sättet att möta sina rädslor är att ställa sig inför dem. Det insåg jag efter att jag efter att ha ställt mig inför en full salong och pratat i en timme om mina erfarenheter i ett filmprojekt jag varit involverad i.
Det var på en filmfestival i Malmö.
Jag var så oerhört nervös och jag sprang på toaletten titt som tätt innan det var dags. Men när vi väl stod där på scenen och började prata så var det jätteroligt.
Att ha så många ansikten vända mot en, lyssnande och uppskattande var en riktig kick!

Det är skillnad att prata om egna erfarenheter eftersom det inte är fakta som någon kan slå ner på. Det finns ingen expert som kan hävda att något man sagt inte stämmer. Det gör det hela lite mer avslappnat.

På den filmfestivalen träffade vi på ett gäng från Trollhättan som alla jobbade med filmprojekt på Film i Väst. De bjöd in oss på en filmkonferens på Marstrand där vi skulle hålla ytterligare ett föredrag, fast för ett mindre antal gäster.


Det är första och enda gången jag varit på västkusten. Solen sken och det hade redan börjat blomma.
Vilket underbart ställe!


Efter dessa två tillfällen har jag hållit en del kurser, fast i andra ämnen. Då behövde jag mer fakta bakom mig och det kan jag säga var lite mer nervöst. Inte riktigt lika roligt.
Men jag mötte min rädsla och växte av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!