måndag 19 mars 2018

Hur fan tänkte jag?

Hur fan tänkte jag?
Det är något jag ofta säger till mig själv när jag tänker på mitt liv.

Jag har gjort så många dumma val.
Jag har sagt till andra som ångrar vissa saker i sitt liv att man inte ska ångra något. Man gjorde de valen man gjorde utifrån den person man var just då. Det som kändes rätt just då.

Kanske gjorde jag också det, men det hjälps inte att jag fortfarande än idag kan känna - hur fan tänkte jag?
Jag har utvecklats och förändrats väldigt mycket de senaste åren. Jag har börjat tänka mer på mig själv och vad jag vill. Jag är absolut inte fullärd och jag har inte kommit hela vägen. Många saker är fortfarande bara drömmar och önskningar som jag ännu inte tagit tag i. Jag har lätt för att skjuta upp saker (eller hur mamma - jag är ju mors lilla lathund....)
Men ni kanske inte vet hur mycket jag jobbar på mig själv i det tysta, på hur mycket känslor och tankar som varje dag sköljer över mig och som bit för bit....sakta faller på plats utan att det kanske märks.


Alla möten lär en någonting - på gott och ont.
Jag försöker följa mitt hjärta men ibland, eller oftast, så motarbetar min hjärna mig.

Jag vill verkligen hitta min plats i livet och känna att jag inte vill vara på någon annan plats än just här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!