torsdag 8 mars 2018

De var en gång....

Det finns en vilja och en önskan som jag burit med mig under flera år. Jag skulle vilja skriva barnböcker.
Eller i alla fall en barnbok.
Jag har en idé vad den ska handla om och jag skulle själv vilja illustrera den. Problemet är bara att börja...

Eftersom det bara är en tanke, ingen som bett mig göra det, eller betalar mig för att göra det så har jag inte fått ändan ur vagnen.
Så är det ofta när jag inte vet vad det ska leda till eller om det ska bli något av det.
Jag vet, det är idiotiskt! Hur ska det ens ha bråkdelen av en chans att bli något om jag inte ens testar.

Men att ge mig den tiden, att sätta mig ner och bara bestämma mig för att börja gör att det låser sig för mig. Jag tänker....i morgon, eller nästa gång jag är ledig, eller den kvällen....då!
Jag vet att man säger att om man bara vill något riktigt mycket så gör man det bara.


Så jag gör det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!