torsdag 9 maj 2013

Naglar - inte bara för att klösas!

Jag är inte en person som vill ha långa, konstgjorda naglar. Jag vill ha fina korta naglar som ser normala och friska ut.
När jag var liten bet jag på naglarna, som så många andra. Inte så korta att jag fick problem, men jag bet dem korta.
När jag jobbade som massör var det en fördel med korta naglar, för man vill ju inte klösa folk.
Och i mitt nuvarande jobb skulle det inte funka med långa naglar, de skulle gå av hela tiden.

Nu har jag fått ett litet problem som jag inte haft tidigare. Mina naglar har väl aldrig varit superstarka men så här sköra har jag aldrig haft.
De skivar sig och går av vid minsta lilla stöt. Jag kan inte knyta upp en knut på en påse utan att nageln liksom böjer sig och går av.
Det är superäckligt!



Jag har läst på nätet och enligt det jag hittade så kan jag ha brist på selen och zink. Eller kombinationen av dessa två gör i alla fall naglarna starkare.
Sen tipsade min mamma om nagelolja.
Så nu har jag inhandlat bägge sorterna, och jag hoppas att det funkar.


Har du något annat tips får du gärna upplysa mig!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I´m not the kind of person who wears long fake nails. I want short, normal but healthy nails.
When I was younger I used to bite my nails. Never so short it hurt or became a problem, but till - I bit my nails.
When I worked as a masseur I couldn´t have long nails. I didn´t want to schratch anyone. And at my current workplace long nails would break in a second.

I´ve got a problem with my nails that I never had before. My nails hae gotten so super fragile it breaks by almost everyhing. It´s creepy!
I looked up the problem online and it seems like I have a lack of certain vitamins. So yesterday I bought vitamina and nail oil. Hopefully the combination will help.

If you have any tips, please tell me!

1 kommentar:

  1. Malin, nagelolja ger bättre naglar, åtminstone för mej. Morgon och kväll ska du pensla på dom, tror inte att det gör något om du har möjlighet att ge dom lite fler gånger under dagen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!