söndag 19 maj 2013

En solskenshistoria

Vår loppis igår gick bra. Det kom mycket folk, speciellt på förmiddagen...redan innan vi "öppnade". Det var entusiasterna som vet vad de vill ha.
De pekade den, och den ska vi ha....och den! Effektivt, målinriktat!
Solen sken och jag brände både nacke och näsa - ovan som man är av solen.



 Katterna strosade runt och fjäskade i hopp om att bli klappade, men när det blev för mycket hundar på besök gömde de sig på en mer undanskymd och sval plats.


Jag är nöjd med förtjänsten, men det känns dessvärre som att vi har lika mycket kvar att sälja undan.
Jag hade en dröm om ett tomt förråd med så blev det inte.


Vi fortsätter med en till loppis lite längre fram i sommar, när alla norrmännen kommit.
Håll utkik!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Our yardsale went allright. A lot of visitors came, especially in the first hours...even before we "opened". That was the real enthusiasts who knew what they were looking for.
The sun was shining and I burned both neck and nose. I´m not used to the sun yet.

The cats walked around and buttered up to people in hope of getting some love, but when there was to many visiting dogs they hid out in a cooler more secluded area.
I´m satisfied with the earnings but I´d hoped for a empty garage. It feels like we have as much stuff as before the yardsale.
We will do another one later this summer, when all the norwegian tourists has arrived.
I´ll keep you posted!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!