fredag 10 maj 2013

2207 Seymore Avenue, Cleveland Ohio

Det är aningen läskigt att skriva in adressen 2207 Seymore Avenue, Cleveland Ohio på Google maps.


Egentligen är det bara ett vanligt hus. Inget jag skulle reagera på i vanliga fall trots de förbommade fönstren på övervåningen. Det är bara det att nu när man vet att det suttit 3 kvinnor och ett barn inlåsta där under en massa år så blir det en annan känsla.
Jag vill inte ens tänka på vad som hände innanför väggarna på det huset i Augusti 2009 när Googlebilden passerade utanför.
Eller ännu värre, tänk alla andra hur i världen där liknande saker händer, som vi inte vet om.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
It´s creepy to type the address  2207 Seymore Avenue, Cleveland Ohio on Google maps.
Basically it´s just an ordinary house, nothing I would react to on a ordinary day, even with it´s closed windows on the upper deck. It´s just the knowledge that 3 woman and a child has been captured there for such a long time.
I don´t even want to think about what happened inside those four walls the moment the Google car drove by outside. 
Or even worse, all the houses around the world with similar stories we don´t even know about.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!