fredag 10 maj 2013

Det är ju inte Justin Bieber....

Det är ju inte Justin Bieber som sitter inne direkt.....säger Leif GW Persson som en kommentar på den nya dejtingsidan för interner.
Det finns utomlands och nu även i Sverige. Dejtingsidan för interner, där de kan hitta kärleken....
De menar på att kärleken kan hindra de kriminella att återfalla i brott. Alla intagna får använda sig av sidan med undantag från våldtäktsdömda och pedofiler.
Men att man dödat sin flickvän är tydligen inget hinder!!!
Jag kan personligen tycka att det är vansinne. Visst kärleken förändra en människa och ett beteende. Men de sitter inne av en anledning - ska de då ha tillgång till detta? Under strafftiden?!
Ibland känns svenska fängelser som en ungdomsgård.

Internerna behöver inte uppge vad de sitter inne för, däremot hur lång tid de har kvar att avtjäna sina straff.
Tyvärr finns det många tjejer som faller för den "farliga typen" i hopp om att just hon ska kunna förändra honom.
Det finns säkert de som är förändrade efter avtjänat straff, men det finns de som inte är det.


Någon som är sugen på att svara på dessa kontaktannonser? (De är inte personerna på bilden som skrivit annonsen)

Hej! Jag avtjänar ett 10-årigt fängelsestraff för mord och har ca 4 år kvar på mitt straff.
Är en rolig kille som tycker om sport, att läsa och att vara på gymmet. Jag söker nu efter en rolig och social tjej som jag kan finna kärleken tillsammans med. Skriv några rader till mig och berätta om vem du är så skriver jag tillbaks! Kram

Hej XX här!
182 cm, 84 kg, blå/grå ögon.
Är dömd för ett mord och har gjort 6 år och har ca 6 kvar. Är för övrigt en lugn och sansad person med fötterna på jorden, ­humoristisk (enligt andra) och envis ibland.....

Men så trevligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!