onsdag 1 maj 2013

Lyckliga jag!

Nu är vi där, sista dagen innan vi ska ställa i ordning montern. Jag känner mig rätt lugn, kanske rent oroväckande lugn med tanke på hur det känts tidigare.
Vad är det jag har missat?
Nåväl, om jag är ute i god tid imorgon så hinner jag släcka lite bränder innan klockan är 10 på fredag och vi öppnar för allmänheten - och för dig!

Jag är verkligen så lyckligt lottad som har en mamma som ställer upp och hjälper mig under mässdagarna. Det blir fjärde gången som hon tar ledigt från jobbet och kör från Umeå bara för att underlätta för mig.
Hon tycker att det är roligt, för hon tycker om folk och älskar att prata. Sen träffar hon alltid en massa bekanta. Men hon hade faktiskt inte behövt komma.

Min mamma in action /my mum in action

Ändå gör hon det och det är jag evigt tacksam över! Det går att stå där ensam, men det är inte alls lika roligt och det är alltid lite mer besvärligt eftersom man kanske måste gå på toa eller köpa fika och så....vem ska då stå i montern?
Tack älskade mamma för att du gör detta! Det betyder så mycket för mig!

Jag skickar lappen som jag fick av Marit vidare till dig.....

You are kind
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Now it´s here, the last day before getting my showcase at the Expo ready. I feel calm, maybe to calm considering the stress I´ve felt earlier.
What have I missed?
Well, if I get there early tomorrow I will have time to put out fires before we open at 10 on friday.

I feel very happy to have a mother like I have. Sheá always there for me and drives 300 km just to come and help me on the Expo. It´s the fourth time she does that.
I know she enjoys it and she loves to talk to people. But she didn´t have to do that.

But i´m so happy and thankful she does come. It´s not as fun and easy to stand there alone.
Thank you dear mum for doing this! It means a lot to me!

I´m forwarding the note Marit gave me.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!