lördag 3 december 2011

Öppnas hösten 2013......

Först och främst till er som bor inom ett rimligt avstånd från Luleå. Jag har öppet i butiken 12-16 idag och imorgon, så kom och hälsa på!

Igår var jag in till stan och gjorde en massa ärenden. Jag, Sarah, Freddy och Mats skulle lunchdejta och Mats hade hört att det öppnat en ny restaurang i Luleå. Friends heter den.
Till mig sa han att det var i Roasters gamla lokal. Eftersom jag var först på plats så gick jag till Roasters gamla lokal. Läser på lappen som står på fönstret med täckpapper. Öppnar hösten 2013.
Hmmm.....så länge orkar jag inte vänta.
När sen de andra kom visade det sig att det var i nästa huslänga, i Dukas gamla lokal. Det är roligt att det öppnar lite nytt i stan. Sista tiden känns det som att fler och fler butiker slår igen och lokalerna gapar tomma.
Det var en blandad restaurang där allt från gamla tanter med rullator, ungdomar som är hippa, kontorsmänniskor på lunch, gubbar med reflexvästar och så VI då kan passa in.

Efter en dag på stan hade jag stora planer på att få klart pyntandet hemma. Men en händelse fick mig ur balans och min energi försvann som ur en punkterad ballong.
Det blev en kväll i soffan med figurer, nål, tråd och en snarkande sambo. Vi såg den animerade filmen UPP och så klart blev jag förälskad i en ANIMERAD hund!

Nu ska jag ta och äta frukost, plocka ihop lite här hemma och sen ska jag göra ett försök att tända marschaller ute vid butiken. Det har blåst av bara h**vete alla dagar jag haft öppet och i torsdags när jag försökte tända alla vattendränkta ljus hade jag lust att ställa mig i blåsten och skrika rakt ut:
-Men sluta blås nu för *PIP*
Nåja, än så länge är det vindstilla så jag ska inte hetsa upp mig i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!