måndag 19 december 2011

Det pyntade huset är borta!

Åh vad jag känner mig trött. Jag har bara hunnit med en kopp kaffe än så länge så tröttheten kommer antagligen att släppa om ett tag.

Igår drack vi lite glögg. Det var tydligen koncentrat som skulle blandas ut vilket jag inte hade så bra koll på. Himmel vad jag var törstig resten av kvällen. Jag gjorde nästan en stig mellan soffan och kranen.



Tänk att det är julafton om 5 dagar. Vi åkte för att titta på det extremt julpyntade huset på Hertsön igår men blev besvikna när vi upptäckte att vi inte kunde hitta det.
Antingen har de flyttat, eller så har de blivit tillsagda av grannarna, eller så har de helt enkelt bara låtit bli att pynta i år.
Trist för oss i alla fall som hade förväntat oss ett mindre tivoli.


Min fina krubba. Det är fantastiskt att figurerna kan vara så uttrycksfulla fast det saknar ansikten.



1 kommentar:

  1. de har slutat julpynta där...min mamma bor inte så långt därifrån o vi brukar oxå åka förbi där o kika med barnen ...men vad jag har hört så gick hennes man bort då förra året så antingen blir det för "stort" att julpynta allt det där själv el så har hon flyttat..../Rose-Marie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!