lördag 10 december 2011

Nobeldagen och min namnsdag - ja, jag heter Nobel!

Det var sånt busväder så jag tände det tredje adventsljuset redan idag. 


Porslinsfiguren som står bredvid kommer jag ihåg från när jag var liten. Jag tyckte att den var sååå vacker och det är faktiskt den julprydnad jag är mest rädd om. Ljusstaken är gjord av en dynggrep.


Kotte vill ut så fort hon är inne och in så fort hon är ute. Veligare katt får man leta efter. Idag satt hon utanför dörren och såg så olycklig ut att jag var tvungen ta en bild. Hon gillar inte vädret!

Min sambos operation har gått bra och han är tillbaka på avdelningen nu. Jag åker inte upp dit ikväll i mörkret och snön utan åker upp imorgon bitti istället. Kanske han känner för lite rullstolsrally då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!