tisdag 13 december 2011

Luciatåg från förr

Här har vi firat Lucia nu på morgonen. Vi har suttit i soffan med tända ljus, pepparkakor och lussebullar.




Igår visade de luciatåget som lussade för Reinfeldt och fredspristagaren.
Jag kände speciellt för en liten flicka i det luciatåget. Ni kanske undrar varför?!
Jag trodde att jag hade en bild från det tillfället på min hårddisk, men jag hittade ingen. Så jag får berätta istället.
Jag tror att jag gick i tvåan. Våran klass hade julfest i skolans matsal, med luciatåg, lekar och fika.
När jag tar på mitt lucialinne så är det alldeles för kort. Det slutar mitt på vaden. Jag vet inte om jag växt extremt mycket under det året eller om min mamma hade lagt upp det utan att kolla min längd.
Hur som helst tyckte jag att det var extremt jobbigt eftersom jag syntes väldigt väl. Alla andras linnen gick ju ner till golvet.
Detta år vet jag att min bästa kompis Sabina säkert kände samma sak. Inte det att hennes linne var för kort, utann för att hon fått en spade i näsan samma dag och var plåstrad, sydd och blåslagen i ansiktet.
Kanske var det rent av lite värre för henne.
Vilket radarpar vi måste ha varit.


En luciabild från dagis, Fredrik, jag och Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!