torsdag 23 juli 2020

Hemma igen

Nu är jag hemma igen. Det var en konstig känsla att kliva innanför dörren. Sist jag var här hade jag tagit mig upp från sovrummet på knä i trappan. Gråtande. Ätit en tallrik yoghurt stående på alla fyra på hallmattan. Tanken var att åka in till akuten och sen komma hem samma dag med en eventuell stukning och lindade fötter. Så blev det ju inte. Operation, inneliggande och sedan två veckors konvalescens hos mina föräldrar.

Nu har vi fått en trappa så jag kan ta mig upp och ner!
Men ni är jag hemma och sitter med benen i högläge. Jag kunde med försiktighet ta mig både nerför och uppför trappan. Duschandet gick bra tack vare den duschstol jag fått låna på hälsocentralen. Det enda missödet i duschen var att jag inte tejpat ordentligt runt plastpåsestrumpan. Det var fullt med vatten i botten på den vilket gjorde att jag har fått sitta med hårtorn och försöka torka insidan av gipset.
Nästa måndag ska jag på återbesök och byta gips och ta stygnen. Det är välbehövligt eftersom musklerna försvunnit snabbt från benet och gipset glappar.


I övrigt händer det inte speciellt mycket idag. Jag har tagit en liten promenad längs vägen för att träna benen. Resten av dagen blir väl ungefär som förmiddagen. Det känns ovant att inte ha nåt projekt igång. Det blir lite träning för mig att "bara vara".

Erik låser upp Majas cykellås som han har som bälte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!