måndag 23 april 2018

Gips - kan vara roligt!

Jag sitter och gipsar med gipsbindor just nu och kom att tänka på en dag för många år sedan då jag och min syster skulle göra en gipsmask på mig.


Jag ville gärna ha en hel mask där munnen var igenlagd så de enda andningshål som skulle finnas var för näsan.
Dessvärre hade vi inte vaselin när detta skulle genomföras. Vaselinet smörjer man ju in på ögonbryn och ögonfransar för att inte gipset ska fastna på dessa ställen.

- Men det går likabra med lypsyl säger min syster då.

Jaha, hon vet nog vad hon pratar om tänkte jag och fick ögon och bryn insmetade. På med gipsbinda efter gipsbinda, och det är en ganska skön känsla  Ända till det börjar stelna.
Och framför allt ända tills den ska försöka plockas bort från ansiktet.

Till alla er där ute som ska göra gipsmasker - lypsyl funkar inte!!! Jag förlorade stora delar av mina fransar och bryn i den processen kan jag säga och det var inte någon speciellt trevlig upplevelse.

Men med rätt utrustning blir det säkert rolig! Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!