måndag 9 april 2018

45 frågor och svar

1. Vad gör en människa annorlunda?
En person som vågar vara sig själv och visa det på sättet de är, klär sig och pratar. Allt för många faller i samma mall och blir tråkiga för att man är rädd att sticka ut. Det är coolt att vara annorlunda!

2. Vilken är den första sidan du öppnar när du loggar in på nätet?
Facebook eller instagram. Men om det är ”vanliga nätet” så går jag in på one.com och läser min mail.

3. Vilken färg skulle du aldrig ha på väggen?
Babybajsbrunt…..

4. Vad skulle du vilja vara känd för?
Att ha gjort något som betyder nåt. Jag skulle inte vilja bli känd för att ha gjort någon bisarr sak eller för att jag skulle bli tillsammans med någon känd person. Det skulle kännas bättre om man gjort något som gjort intryck och förändrat nåt. Hittat botemedel till nån sjukdom eller fått fred i hela världen.

5. Hur vill du att ditt liv ska se ut om 5 år?
Jag vill vara lugn, i sinnet och kroppen. Stressar för mycket i mitt liv som det är nu. Jag vill vara frisk och ha ett roligt liv med utmaningar och äventyr.

6. Vad gör du när du inte har något att göra?
Oftast blir jag rastlös, sen försöker jag styra upp något. Sy eller sätta mig vid datorn.

7. Vad är viktigast för dej att ha i kylen?
Propud

8. Inför vilka tillfällen städar du ditt hem extra noggrant?
Om jag ska få besök av någon som inte varit här tidigare. Då måste man ju visa sig och sitt hem från den bästa sidan. Eller om jag har en ledig dag och inget annat planerat….då går jag all in. 

9. Hur hade världen sett ut om pengar inte fanns?
Förmodligen hade den varit bättre och mer rättvis.

10. I vilka situationer är du helst ensam?
När jag sitter på toaletten - om ingen katt hinner slinka med in.

11. Hur skulle inställningen till cigaretter vara om de uppfanns idag?
De skulle kanske inte få säljas hur som helst. Har inte funderat så mycket på den frågan. 

12. Vilket är ditt favoritmuseum och varför?
I Sverige är det nog Naturhistoriska eftersom det finns så många olika utställningar. Utomlands måste jag säga att Titanicmuseet i Florida var himla mäktigt. Mycket bättre än de kringresande utställningarna.

13. Om du flyttade från Sverige, vilket land skulle du flytta till?
Kanske Norge eller Danmark (älskar danska), fast jag vill ju gärna komma bort från kylan så kanske USA eller Australien.

14. Hur gammal känner du dig?
22 år cirka…..min mentala ålder kan ibland vara nere på 4 år.

15. Om du blev Gud för en dag, vad skulle du välja göra då?
Ta bort all orättvisa och alla onda människor. Se till att alla hade det bra oavsett vart i världen de lever.

16. Vilken film såg du senast?
Monster Money 

17. Vem ringde du senast?
Min mamma

18. Är du besatt av någonting?
Dokumentärer gärna om kriminalfall och liknande.

19. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart är det mest men jag har mycket andra färger också.

20. Vilken är din favorithögtid?
Påsk för då närmar det sig våren. Men julen är mysig också.

21. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
På en klippa i Oregon blickandes ut över havet.

22. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Tunisien. Jag fick dåligt intryck av det landet. Kanske hade jag otur och träffade många otrevliga människor men dit vill jag inte åka igen.

23. Hur vill du tillbringa din pension?
Frisk och pigg med någon att dela livet med. Orka och ha råd att resa eller flytta till något land där det är varmt.

24.  Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, USA, Afrika och Asien

25. Vilka yrken har du provat på?
Restaurangyrket, jobbat inom media, administratör, jobbat inom handel, massör, vikarierat på dagis.

26. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad och salta godisar.

27. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Bild 

28. Vilken är din favoritaffär?
WalMart

29. Hur många gånger har du flyttat?
8 gånger

30. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska. Jag är rätt kvällstrött av mig

31. Senaste filmen du såg på bio?
MazeRunner - the death cure

32. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Oj….2008, vad gjorde jag då….jag bodde i Luleå i alla fall men jag kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde

33. Vilken var den senaste konserten du var på?
Så länge sen att jag inte kommer ihåg. Måste ha varit på någon festival.

34. Vilken är den roligaste träningsformen?
Som icke träningsmänniska så måste jag väl säga att det jag tyckt har varit roligt var tennis och klättring.

35. Vad är det konstigaste du ätit?
Jag äter inte konstiga saker. Jag äter framför allt inget med ögon!

36. Var växte dina föräldrar upp?
Min pappa väte upp i Luleå och min mamma i Åmsele.

37. Har du någon gång uppträtt inför massor av människor?
Ja, om föreläsningar klassas som uppträdande.

38. Har du insett vilka som är dina äkta vänner?
Definitivt!!!

39. När lärde du dig senast någonting nytt?
Alldeles nyss.

40.  Nämn någon du beundrar och varför?
Jag beundrar min syster som lyckats få två underbara barn och nu slutfört sin utbildning!

41. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Mallan

42. Är du vidskeplig?
Oh, jaaaa

43. Är du bra på att laga mat?
Jag är nog bättre än jag tror men jag är ingen som hittar på egna recept…..det har jag gjort med soppor och det har aldrig blivit bra.

44. Vilket är ditt drömyrke?
Fotograf som reser runt i världen

45. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara?

Jag skulle resa till Lituya Bay i Alsaka 1958 och se den 516 m höga tsunamin. Men stå på säkert avstånd!!! Jag är livrädd för tsunamis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!