fredag 13 april 2018

Är det bara jag som är så här?

Dags att byta däck på bilen nu....
Min käre far som är den som så snällt hjälper mig med det påpekade att jag måste tömma bilen på hela bohaget jag kör runt med.
Han säger att det ser ut som att jag bor i den och jag påstår att man vet ju aldrig när man behöver något.
Då påpekade han att hur ofta behöver jag:
Två par skoterskor, en rulle bubbelplast, två dunkar och två flaskor spolarvätska, en kattlåda fylld med sand och allt annat skrot som jag har liggande bak i bagageluckan.
Vad svarar man på det?!
Jo, det är ju så mycket grejer just innanför dörren i förrådet. Jag har inte lyckats hålla ordning där för det är såå mycket grejer där också. Det är sommardäck, det är kartonger, skidor, pjäxor och det är även två armeringsnät som jag bara hivat in efter julmarknaden. Otympliga saker det där!
Du måste ju rensa så jag kommer åt däcken, sa han då. Näten behöver du ju inte förrän det är julmarknad igen och det är ju ett antal månader bort.

Cykeln kan jag ju dra fram snart. Då blir jag av med den. Men den måste pumpas innan jag kan använda den. I år igen. Förra året drog jag den till dörren, sen drog min pappa bort den när snön kom. Jag tog mig aldrig för att cykla på den. För den behövde ju pumpas.
Ni hör ju - jag är inte så driftig när det kommer till vissa saker i livet. Men i år, då jävlar ska här cyklas. Måste som sagt bara pumpa den först.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!