onsdag 10 januari 2018

Dö inte nyfiken

Jag ligger lite efter TV tablån och ser därför ikapp mig på säsongens visade avsnitt av Stjärnorna på slottet.
De har valt att lägga in ett specialavsnitt där de visar Johannes Brost avsnitt i repris från tidigare år till minne av honom.
Jag tycker det är jätteintressant med sådana här program eftersom man får lära sig så mycket om dessa personer som man inte har en aning om. Man bildar sig en uppfattning utifrån de bitar som visas upp i TV eller de karaktärer de spelar.

Johannes Brost är däremot en person som jag träffat i levande livet. Han var verkligen den där roliga kufen som man får uppfattningen om när man ser honom på TV.
Jag fick äran att följa hans jobb på nära håll under min praktik på inspelningen av Rederiet. Vi var och åt lunch tillsammans och han bjöd verkligen på sig själv!

Hittade lite gamla foton att bjuda på:

  Joker tar igen sig

Uppvärmning

Ola Forssmed i sin salong

Linus Wahlgren var bara en barnunge då

Reidar Dahlén

Jag tycker om titeln på hans självbiografi och jag ska försöka tänka på det när jag lever vidare.
Dö inte nyfiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!