torsdag 25 januari 2018

Andningshål

Jag har känt mig lite låg sista veckan. Säkert är det en blandning av detta eviga vintermörker, oro för en vän, hormoner och att det inte händer så mycket på jobbet.
Jag har känt mig uttråkad och lättirriterad. Hur mycket jag än vill komma ur svackan så har jag inte energin till det. Det blir som en ond cirkel.

Jag vet precis vad man bör och inte bör göra i stunder som denna men när inte orken och engagemanget finns där är det himla svårt att ta steget.

Idag snöar det inte längre. Det är blött och slaskigt ute och himlen är blå - det luktar vår. Bara det gör mycket för mitt humör.

Jag sitter och syr och njuter av att bara vara. Det är jag, katterna som sover på sina ställen och tvättmaskinen som snurrar på. Jag behöver dessa stunder så mycket. Jag behöver få nörda ner mig i min kreativa bubbla. Det må vara kaos omkring mig, stökigt som tusan....men jag njuter ändå.


Tack och lov för dessa andningshål i vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!