måndag 21 augusti 2017

Preparerar inför kylan

Fasen vad tiden rasar iväg. Jag kan inte fatta att sommaren i princip är över. Jag envisas fortfarande med kortbyxor och det har ju inte blivit kallt än, men det har alltid känts som att när skolorna börjar då är sommaren över.

Jag satt faktiskt och klickade hem en beställning på en höstjacka och skor idag.


Hoppas att de passar för det är så krångligt att hålla på och returnera varor. Men faktum är att jag inte hittar några höstjackor på stan. Det finns bara bomberjackor och täckjackor - inga parkas.
Så nu håller jag tummarna!

Idag är jag ledig efter helgens jobb. Som vanligt innebär det tvätt och annat "tråkigt". Vespan blir såld idag till någon nisse från Falun. Om man kör så långt för att köpa den så vill man verkligen ha den! Skönt att bli av med den så den inte bara står och samlar damm.

Förra veckan hade jag lite lediga dagar plus att jag var sjuk. När jag var in på jobbet på torsdagkväll för att hämta upp Malin (vi skulle åka till grafittiväggen och fota) så kom Evelina från bistron och ger mig värsta kramen. Knappt hinner jag vända mig om så kommer Pernilla och kramar mig och förklarar att hon lämnat en present i mitt skåp. Kan man annat än älska dem! Då känner man att man har de bästa arbetskompisarna. När man inte är på jobbet så kommer det en massa sms om att de saknar mig! Älskar´t!

PS: Jag lyssnade på julmusik när jag städade igår - Madde, nu är jag i gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!