torsdag 22 juni 2017

Inlägg innehållande katter - enbart!

Så kom jag då hem med den lilla. Umeå-Timrå tur och retur.
Smilla mötte mig i dörren och blev förskräckt. Hade jag kunnat läsa hennes tankar är jag säker på att hon just i detta ögonblick tänkte:

What the fuck is this?!

Från att ha varit lugn och tyst hela bilresan satte Kiwi igång med ett konstant "pratande". Hon var väldigt avvaktande mot mig och jag fick först inte röra i henne. Men efter att ha gått runt och lokaliserat sig, nosat och kollat in alla rum hittade hon "sillen" och blev förälskad.


Smilla gick hela tiden efter och nosade på ställena hon varit på. Allt eftersom blev Kiwi modigare och mer nyfiken på Smilla. Smilla var mer avvaktande men det går framåt för henne med.

Äta middag under skåpet får man faktiskt när man är ny i familjen

På kvällen var vi alla tre i soffan och i natt har vi delat säng allihopa.


Jag har sett till att gulla extra mycket med Smilla så hon inte ska känna sig utanför.


Nu följer Kiwi mig i hälarna vart jag än går, men hon är inte van att sitta och gosa än så länge.
Jag tror det här kommer att att bli riktigt bra, men man märker att man haft en äldre katt som inte är så "upptäckande" av sig som en liten. Kiwi är överallt, på de mest omöjliga och möjliga ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!