tisdag 13 juni 2017

Byxdressen


Ibland hittar man kläder som man faller för men som man inte vet när man ska använda. Igår provade jag denna outfit på indiska. Superskön byxdress men när i fridens namn ska jag ha den?!
Hade jag varit utomlands, på något varmt ställe hade jag kunnat glida runt i denna, men här hemma i byn.....handla på Coop eller vara ute och promenera med Marina och Winston bland hästhagarna....nä, det känns inte riktigt som en sådan klädsel.

När jag stod i provhytten upptäckte jag ett ärr på mitt ben. Ett vitt ärr på baksidan av låret. En arbetsskada kan man kanske säga. Det fick jag när jag satte mig på en sax. Faran med att sy i soffan. Jag kommer ihåg precis vad som hände. Jag kastar mig ner på min plats och sätter mig rätt på saxen. Fick dra ut den ur benet! Huga! Lägg aldrig vassa föremål där du tänkt sätta dig - ett kom ihåg till både dig och mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!