fredag 2 juni 2017

Caribbean nights

Jag har så svårt att säga nej, så när min chef ringde ner till kundservice tidigare i veckan och undrade om jag inte kunde jobba lite extra på fredag så sa jag så klart ja.
Nåväl, det är pengar in på kontot och jag jobbade bara några timmar mitt på dagen.

På morgonen åkte jag och postade en figur som skulle över Atlanten till det stora landet i väst, samt en beställning med posters till Bara Bokstäver.
När det var ordnat åkte jag till min syster och hann med en fika och lite allmänt prat. S skulle visa mig sin feta daggmask Celestia, som hon hittat igår men det visade sig att hon tyvärr avlidit.


Stackarns Celestia och stackarns S. Det blev genast tillverkning av ett tändstickskors och en fin liten begravning i växthuset.
Jag tyckte det kunde stå "gone fishing" på korset men det blev det inget av.


Så var det då dags för det fruktade tandläkarbesöket. Jag har aldrig haft problem med tänderna och knappt behövt laga några tänder under alla år, men inte är det roligt att behöva gå dit. Jag hade haft ilningar i en tand och var lite orolig över att det skulle vara ett hål, men allt såg bra ut och jag kunde glatt betala 550 kr och dansa där ifrån. 

Efter jobbet drog jag och syster iväg på jakt efter lite balkong "pimp". Vi åkte ut på en mysig blomaffär som ligger bredvid Avion och jag plockade en rosa skottkärra full. 


Jag har som jag sagt tidigare inga gröna fingrar, inga gröna fingrar whatsoever, men jag tror och hoppas kunna hålla liv i dessa växter.
Middag på Max och så plantering på balkongen. Vi satte även upp den karibiska belysningen så nu ser det ut som julafton där ute.


Synd bara att det inte blir så mörkt på sommaren här uppe i norr.

Tack för hjälpen idag Tove!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!