lördag 10 september 2016

Light up my life

Idag har jag införskaffat lite lampor till min lägenhet. Jag har behövt lite smålampor till fönster och för att ljusa upp mörka hörn ett tag nu.
Jag har ofta beslutsångest när det kommer till lampor, eller egentligen har jag det i allt. Två gånger har jag gått och spanat på lampor på Åhléns...funderat, studerat och inte kunnat bestämma mig. När jag väl ska köpa dem har de försvunnit ur sortimentet.

Förra veckan fick jag en present av mina föräldrar, en ananaslampa! Skitsnygg är den!


Igår och idag införskaffade jag följande lampor:

Denna tripod-lampa från ikea, som jag blev kär i redan när mitt ex köpte en innan jag flyttade till Umeå. Nu har även jag ett exemplar!

En fönsterlampa från Lagerhaus med en randig tygsladd. I "skärmen" har jag satt en stor LED lampa i retrostil. Den gör sig inte rättvisa på bilden tyvärr! I färgen ser det precis ut som att det är ett ljus som lyser.

Sist men inte minst - en lightbox från Panduro. Till den köpte jag en förpackning blandade bokstäver. Jag hade tänkt skriva "Crazy cat lady" men jag hade tyvärr bara ett R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!