söndag 22 december 2013

Två dagar innan jul

Två dagar kvar till jul och idag kommer mor och far hit från Umeå.
Det har fallit lite snö så nu ser det vitt och fluffigt ut igen. Det blir nog bra med jul i alla fall. Vi kommer att köra lite enkelt och förhoppningsvis blir det lugnt och avstressat.


Sen kör vi igång under mellandagarna med allt sista-minuten-fix inför bröllopet.

Ringar ska putsas, klänningen ska hämtas, slips inhandlas, mat till buffén och dryck måste vi också köpa.
Den 29:e får vi komma in i lokalen och kan börja ställa i ordning. Vi är rätt många som hjälps åt så det borde gå rätt smärtfritt.
Det enda är väl om man i fantasin sett hur man ska/vill ha det och det visar sig vara omöjligt i verkligheten.

När jag blir som mest pirrig och stressad över bröllopet försöker jag tänka att det faktiskt är vänner och familj som sitter där.

Idag är det dax för provsminkningen. Jag vet att Fanny är skitduktig på att sminka så det är jag inte alls orolig för.
Det kommer nog att vara tyst på bloggen nu ett tag framöver, men jag återkommer så snart allt lugnat ner sig.

2 kommentarer:

  1. Så spännande och härligt! Hoppas att ni har och får det riktigt bra :) Tack för dina fina ord hos mig, god fortsättning <3 Jennie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!