måndag 2 december 2013

Do I see dead people?

Jag hade jättevårt att sova i natt. Varje gång jag vaknade till, vilket var många gånger, så tog det jättelänge innan jag kunde somna om.
Planen var att göra en riktigt tidig kväll men så upptäckte jag att Morden i Sandhamn börjar kl. 21 och det vill jag ju se. Så nu har jag städat, strykit och hängt upp gardiner, pyntat...ja allt man kan tänka sig bara för att ihälla mig vaken.

När man är trött kan man ibland få djupa tankar. Här en dag när jag åkte in till jobbet så mötte jag en ambulans med blåljus, som åkte samma väg jag kommit. Efter att jag kört en bit så började jag tänka...
...tänk om det är jag som krockat, och att jag är död. Jag vet bara inte om det än!
Man har ju sett filmer där människor inte vet att de är döda, de bara känner att folk "ignorerar" dem. Eller som i Sjätte sinnet...
Tänk om folk man ser på stan inte finns på riktigt. Det är kanske bara jag som ser dem, och eftersom de bara passerar mig så vet jag inte om att de är spöken. Jag tror att alla kan se dem.
Som sagt, djupa tankar i ett trött huvud.
Nu ska jag ta på mig pyjamas så jag kan somna direkt efter TV programmet. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!