tisdag 10 december 2013

Det här med julklappar...

Vad önskar du dig i julklapp?
Frågar man ett barn så får man hela leksakskatalogen uppläst.
Frågar man en vuxen får man ofta höra "jag har allt jag behöver"


För mig är julen helig! Jag älskar den här högtiden med dofter, tända ljus och pysslande. Jag älskar att ge bort den perfekta julklappen.
Jag ser alltid samma julfilmer, år efter år, för att komma i stämning.

I år har jag knappt reflekterat över att det är december. På jobbet hör jag julsånger på repeat, folk köper granar, glitter och pumlor (för er som inte är uppifrån norr så betyder pumla julkula).
Ändå så känns det inte som det brukar.

På fredag är det lucia. Då ska våra bästa vänner komma hit och se nån mysig film och dricka glögg. Jag har stora förhoppningar på att den kvällen ska göra att jag kommer i fas.
Jag får frågan, vad vill du ha i julklapp? Jag försöker komma på något. Jag har kommit på en bok som jag önskar mig...sen tog det stopp.
Är det så att jag nu officiellt är vuxen eller beror det på överbelastning i mitt huvud.
Jag vet inte vad svaret är, annat än att jag inte kan pressa fram ett önskemål.


Det är nu 21 dagar kvar till vårt bröllop och jag börjar bli rejält pirrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!