torsdag 4 april 2013

The name of the game

När jag var yngre så var Nintendos Game & Watch spel oerhört populära. Vilka 70- och 80 talister har inte testat dessa.
Det mest populära var väl säkert Donkey Kong. Jag ville väldigt gärna ha ett sådant.


Jag har alltid fascinerats av sådana nymodigheter om jag idag har dålig koll eftersom det kommer nya saker var och varannan dag. Så var det inte förr, och det är kanske därför saker blev så populära.

Jag skulle fylla år och jag önskade mig ett Nintendo. Jag tror att jag nämnde det till farmor. Hon var en ganska bra person att nämna det till för hon köpte alltid det jag ville ha. Jag var till och med in med henne på affären och visade spelet.
Födelsedagen kom och jag fick öppna mitt paket! Ett alldeles eget dubbelspel, Green House.
Lyckan var fullständig!



Efter några år, när man börjat bli lite less det så var det en kompis i klassen som hade ett ännu häftigare spel, med tre skärmar. Hur häftigt var inte det?!
Diamond Hunt hette det och jag ville sååå gärna ha ett sådant. Jag fick det aldrig men kommer ihåg lyckan när Linda skulle gå och äta och man fick sitta i soffan och spela det under tiden.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
When I was younger there was a game called Nintendo Game & Watch. It was really popular among the people born in the 70´s and 80´s (aka the dinosaurs, right?!)
I think the most popular must be Donkey Kong. I wanted one - very much.
I´ve always been fascinated by such modern things, but today everything happens so fast that I can´t keep up with it.
A long time ago, when I was young, everything had it´s time, maybe that´s why it got so popular.

My birthday was coming up and I whished for a Nintendo. I took my grandmother to the store and showed her the game. She always got me what I wanted.
On my birthday I got a game, Green House! I was so happy!

A few years after, and many games later, I saw a new game at my friends house. With three screens!
The name of the game was Diamond Hunt and I sooo wanted one like that. But I never got one.
I remember the feeling everytime Linda ate dinner and I could spend time in the sofa playing that game!

1 kommentar:

  1. Nostalgi tripp! Jag har mina Nintendo spel kvar, ett donkey kong och ett annat, var ju hur kul som helst!!!!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!