tisdag 30 april 2013

Strunt i elden....nu myyyyyser vi istället

Tanken var att vi skulle åka till Skurholmsberget och se majbrasan med så kom slöheten och hälsade på. Så nu sitter vi hemma och ska se en film på TV kl 21. Minst lika bra som att stå ute i det här trista vädret.

Jag drog på mig mina snygga gummistövlar och gick ut på baksidan för att ta några bilder istället. Det är sjukt mycket fåglar i omlopp och det låter som att man befinner sig i tropikerna.
Idag bråkade två storspovar på gården.

Mina snygga stövlar / My fancy rubberboots

Dimma, rök och en massa fåglar på isen /
Fog, bonfiresmoke and a lot of birds on the remains of the ice 


 En död ros i en sprucken kruka / A dead rose in a cracked pot

En glad fjolårsväxt / A happy plant

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The plan was to go to the Skurholmsmountain and watch the bonfire but them the laziness came for a visit. So now we are at home waiting for a movie that´s going to be on TV at 9. As good as standing outside in this weather.

I dressed up in my nice rubberboots and walked out on my garden to take some pictures. There is so much birds singing it almost feels like beeing in the jungle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!