torsdag 24 maj 2012

Underbara underbara Clara!

Jag kan inte släppa det UnderbaraClara skrev igår. Det kändes som att det gick rakt in i mig. Här kommer ett litet utdrag som hade kunnat vara riktat direkt till mig. Och det känns som att dessa rader, speciellt den sista, fick mig att fokusera mer på mitt mål. Återigen, TACK CLARA!!

"Det är så lätt att sitta och titta på andra och tänka att de har det så mycket lättare än mig. De har bättre förutsättningar. De har nog mycket mer tid, är mycket mer modiga....
Jaha? Ok. Så kan det vara. Så är det förmodligen också. Livet är sjukt orättvist. Men hjälper det dig att fokusera på det? Du har saker som andra inte har. Saker som folk kan avundas dig. Och de brister som du ser hos dig själv kan lika gärna, samtidigt, vara dina stora styrkor och vad som gör dig speciell.
Gräv där du står istället för att försöka gräva där någon annan redan står. Det kommer inte att vara lätt."

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!