tisdag 8 maj 2012

Skyltexperimentet

Ni kanske undrar vad det är jag håller på med. Det undrade jag med när jag såg slutresultatet. Jag skulle sätta fast en självhäftande reflexplast till butiksskyltarna. Skyltarna jag hade i vintras tog snön och stormen och gjorde brasved av. Och dessa kommer synas bättre i mörker med.







































Så plasten skulle klistras på plåten. Jag sprayade med vatten först för det är ju så man gör när man man ska sätta fast reklamplast på t.ex. fönster.


















Men jag tror inte att det var tänkt att man skulle göra så. För det var klister bakom plasten som sög fast direkt. Och det resulterade i en massa vattenbubblor under plasten. Det gick inte att få bort alla.
Men jag tror faktiskt inte att man kommer se det eftersom man ska titta på skylten framifrån, inte från sidan. Eller hur?!



4 kommentarer:

  1. Hade du lite diskmedel i vattnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä......skulle man haft det? Kanske där felet ligger. Tack för tipset!

      Radera
  2. svårt att klistra sånt där. Jag tycker det ser bra ut:-)

    SvaraRadera
  3. Det är jättesvårt att få sånt där snyggt! Men jag tycker att du lyckades bra och som du säger så tror jag inte att det kommer att synas.

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!