lördag 23 juli 2011

Ondskefullt

Vi lever i en ondskefull värld. Tack och lov behöver vi inte märka av det varje dag men så händer det något fruktansvärt så nära oss.

Det blir obehagligt att tänka på att det finns människor runt omkring oss som är kapabel att utföra fruktansvärda handlingar mot oskyldiga människor.

Ni förstår säkert att jag tänker på det som hände i Norge i går.


Jag hoppas varje gång något så tragiskt händer att det aldrig ska hända igen. När man har läst i tidningarna om skolskjutningar i USA så är det minst lika fruktansvärt, men det har ända känts långt borta. Nu knackar det i princip på dörren. Det har hänt i Finland, nu har det hänt i Norge.


Jag har alltid tyckt att jag varit så skyddad i Sverige. Att inget ont händer här.

Men det kan lika gärna hända mig, oss, här.



Jag känner mig bestört och ledsen och mina tankar går ut till alla som drabbats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!