onsdag 6 juli 2011

Drömmar

Jag tycker att det är väldigt spännande och intressant med drömmar.



Tänk vad det vore häftigt om man kunde spela in dem och visa (vissa drömmar) för andra. Det går aldrig att beskriva tillräckligt målande och otroligt som vissa drömmar kan vara.
Jag har varit på drömföreläsning två gånger. Där fick jag bla. lära mig att om man drömmer om ett hus så symboliserar det en själv.

Man ska tänka på om man är aktiv eller passiv i drömmen. Det har att göra med om man gör något för att förändra situationen man befinner sig i, försöker lösa problemen.

Vatten symboliserar känslor. Är det ett stormigt hav eller en stilla liten vattenpöl, ja - hur känner man sig egentligen?

För några år sedan drömde jag mycket om Shopping i Luleå, där jag vid den tidpunkten bodde. Jag irrade omkring i korridorer, trapphus, hissar. Hur mycket jag än försökte hittade jag aldrig till min lägenhet.


Jag bodde på 5:e våningen i detta hus.



Av kuriosa lägger jag ut en bild av Shopping när det var nytt.  Kanske känner ni igen tjejen på bilden. Det var denna bild som satte fart på Maud Adams modellkarriär.Min tolkning av detta, eftersom jag vet hur jag vid denna tidpunkt mådde var att jag sökte efter tryggheten. Ett hem där jag kunde landa och känna mig hemma och må bra i.

Då, men också nu kan jag ofta drömma om att jag hittar dolda rum i huset. Jag tänker att här kan jag göra si och så, inreda på det viset osv.

Jag tolkar dessa dolda rum som ännu ej kända förmågor/talanger som jag har. Saker jag kanske nyss börjat upptäcka eller ännu inte upptäckt.

Stunder då jag mått dåligt (har levt i ett dåligt förhållande) har jag ofta drömt om tsunamis. Hallå....vatten symboliserade känslor. Det är ganska uppenbart. Även tornados har visat sig då.

För att nu komma till nattens dröm så drömde jag att vårt hus brann ner. Det var riktigt hemskt.



Men jag var aktiv i drömmen vilket borde tyda på att jag jobbar på vad som nu är problemet.

Eld symboliserar att göra sig av med det förflutna, stiga upp ur askan som något nytt.

Så trots att det var en obehaglig dröm så borde det ändå betyda något bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!